Գրականություն

Հայոց լեզվի  առաջադրանքները


Գրականություն. Համո Սահյան
Այս իմ հրաշք աշխարհն է
Այս իմ հրաշք աշխարհն է, ուր
Գլխիվայր են ծառերն աճում,
Եվ ջրվեժներն ալեփրփուր
Դեպի երկինք են շառաչում։
Սարը սարից ամպ է խլում,
Ջուր է խմում ձորը ձորից,
Երկնքի մեջ արտ է ծլում,
Ու երկինք է բուսնում հողից…
Այս իմ հրաշք աշխարհն է, ուր
Շողքը տեր է, շվաքը՝ հյուր։
  • վերլուծիր բանաստեղծություններից մեկն ու մեկը
Այս իմ հրաշք աշխարհն է
Իմ կարծիքով Սահյանն այս բանաստեղծությունը գրելիս մտածել է իր աշխարհի մասին, թե ինչպիսի՞ աշխարհ կունենար: Նա գրել է, որ ամեն ինչ գլխիվայր է, բոլորը իրար օգնում են, ես էլ կուզեի այդպիսի աշխարհ ունենալ: Այս ստեղծագործության մեջ ես ոչ մի փոխաբերական բան չեմ տեսնում, նա գրել է այն՝ ինչ կուզենար տեսնել: 

  • գրիր շարադրություն «Սա իմ հրաշք աշխարհն է, ուր…», «Զնգացող լռություն», «Լռության համերգ», «Համբերության հանդես» վերնագրերից որևէ մեկով:




Հարցեր և առաջադրանքներ
  • «Բոլոր մեծահասակները առաջ երեխա են եղել, միայն թե նրանցից քչերն են այդ բանը հիշում»: Համաձա՞յն ես Էքզյուպերիի այս մտքի հետ, պատասխանդ հիմնավորիր:
ԻՄ կարծիքով, համաձայն կամ համաձայն չլինելու բան չկա այստեղ: Նա ուղղակի ուզեցել է ասել, որ մեծահասակները մոռանում են, որ իրենք նույնպես երեխա են եղել, մոռանում են, թե իրենք ինչ էին անում երեխա ժամանակ և  մեր օրերում, նրանք իրենց երեխաների վրա բարկանում են այնպիսի բաների պատճառով, որ բոլոր երեխաներն էլ անում են և նաև իրենք են արել այդ նույնը: 


  • Ինչ եք կարծում՝ ինչո՞ւ են մեծահասակները երեխաներին չափում սեփական տարիների չափանիշով:


Մեծահասակները ուզում են գոնե իրենց չափանիշների նվազագույնը փոխանցեն իրենց երեխաներին: Բոլոր ծնողներն էլ ուզում են, որ իրենց երեխան հաջողությունների հասնի,  բոլորը իրենց երեխաներին չափում են իրենց սեփական չափանիշներով: 

  • «Քո փոքրիկ սիրտը նույնքան մեծ է, որքան արշալույսը հեռավոր բլուրների վրա»: Ինչպե՞ս ես հասկանում այս նախադասությունը:
Արշալույսը գեղեցիկ է, մեծ, տպավորիչ, այս փոքրիկի սիրտը նույնպես մեծ ու բարի, նա երբեք չնեղացավ իր հայրիկից: 


  • Երբևէ զղջացե՞լ ես ինչ-որ բանի համար, հատկապես ո՞ր դեպքերում ես զղջում:
Ինձ թվում է բոլորն էլ իրենց կյանքում զղջում են: Այո, ես էլ: Ամենաշատը զղջում եմ մայրիկի կամ հայրիկի հետ վատ կամ մուննաթով խոսելիս: Ոչ ոք չի հասկանում, թե ես ինչքան բն եմ հասնկանում: Ես շատ եմ զղջացել, բայց երբեք չեմ գնացել 
  • Փորձիր պարզել Լիվինգսթոն Լարնեդն էլ ի՞նչ ստեղծագործություններ ունի:


Տեքստային նյութ. Վիլյամ Սարոյան «Պատերազմը»

Հարցեր և առաջադրանքներ
  • Դու ի՞նչ ես հասկանում պատերազմ ասելով, իսկ խաղաղությո՞ւն:
  • Քո կարծիքով ի՞նչ է սերը:
  • Երբ և ինչու են մարդիկ և ժողովուրդները սկսում ատել միմյանց:
  • Ի՞նչ ընդհանուր բաներ ունեին Հերմանն ու Գրիգորը:
  • Ինչպե՞ս ես հասկանում վերջին նախադասությունը: Գրավոր ներկայացրու հասկացածդ:
  • Դու ի՞նչ ես հասկանում պատերազմ ասելով, իսկ խաղաղությո՞ւն:
Պատերազմ ասելով հասկանում եմ երկու կամ ավելի երկրներ, որոնք չհամատեղելով ինչ որ բան սկսում են պատերազմ էլ: Չեն կարողանում կիսել կամ հավասար բաժանել հողերը և դրա հետևանքը լինում է պատերազմը:
 Խաղաղությունը տիրում է աշխարհում, բայց մեր դարերում չեմ կարծում, որ հնարավոր է խաղաղություն լինի, քանի որ բոլոր երկրները իրար մեջ ունեն որոշ խնդիրներ:


  • Քո կարծիքով ի՞նչ է սերը:
Սերը լինում է տարբեր ձևերով: Կա միմյանց հանդեպ սեր, կա սեր, որը չես կարող բացատրել: Իրական սերը լինում է ընտանիքում, երբ բոլորը հարազատ են իրար, բոլորը սիրում ու հարգում են միմյանց:

  • Երբ և ինչու են մարդիկ և ժողովուրդները սկսում ատել միմյանց:
Մարդիկ և ժողովուրդները սկսում են ատել միմյանց, երբ չեն կարողանում կիսել հողերը կամ ինչ-որ քաղակական խնդիրներ են ունենում: Ես չեմ սիրում ատել իմ շուրջը ապրող մարդկանց, կամ Հայաստանի չորս կողմը ապրող երկրներին, բայց մեր մեծերից եկած ատեությունը և հիշողություները հասել են մեզ, մեք ատում ենք Թուրքերին, Ադրբեջանցիներին, բայց կարծում եմ ճիշտ կլիներ, եթե վերանար մեր միջի ատելությունը և տիրեր խաղաղություն, տիրեր բարեկամական հարաբերություններ:

  • Ի՞նչ ընդհանուր բաներ ունեին Հերմանն ու Գրիգորը:
Նրանք երկուսնել ատում էին  Հերմանին ծեծի ենթարկողներեին: Նրանք երկուսնել ունեին իրենց ուրույն կարծիքը:

  • Ինչպե՞ս ես հասկանում վերջին նախադասությունը: Գրավոր ներկայացրու հասկացածդ:






No comments:

Post a Comment